به وبلاگ باهوکلات نلینت اسلام اباد خوش آمدید

هوت بیت الله دهقانپور اسلام اباد

به وبلاگ باهوکلات نلینت اسلام اباد خوش آمدید

هوت بیت الله دهقانپور اسلام اباد

شعر از دانشجویان بلوچ ایران در هندوستان

ایران قلب من، بلوچستان دیار من، بلوچی زبان من، این هر سه افتخار من.

 

توضیح: این شعر شعریست بلوچی در مورد دانشجویان بلوچ ایرانی پونا، هندوستان. لازم به ذکر است که تعداد دانشجویان بلوچ ایرانی در پونا بیش از صد نفر میباشد که در رشته های مختلف و در دوره های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

امیدوارم که ما دانشجویان ایرانی بتوانیم برای کشور عزیز و مردم شریفمان افتخاری بزرگ بیافرینیم و با کوله باری  از علم و دانش به دیار خود برگشته تا خدمتگزاری برای میهن عزیزمان باشیم.

((شعر را در ادامه مطلب میبینید٪))

می امیتین...

اول دین سلامی اسلام رهروان

آ ملک مردمان کانون مستران

صد سلام بیت پر شما و یک سلامی دیم به دیت

صد پیام بیت پر شما و یک پیامی دیم به دیت

ما ادا درس وانگین و انتظار کشگین

انتظارنت اش جوانان یک جوانی دیم به دیت

***

ما ادا پ ای امیتا اتکگین و نشتگین

ملک و مردم انتظارانت زانتکاری دیم به دین

ما ادا درس وانگین و انتظار کشگین

می امیتین اش جوانان یک جوانی دیم به دین

ما ادا پ سر بلندی، نیک نامی آتککین

می امتین ملک توکا نیک ان نام دیم به دین

ما ادا پ علم واستا یک پ یک جهد کنین

می امتین ملک توکا جهد کار ء دیم به دین

ما ادا پهک چو برات چو گهارا نشتگین

می امتین ملک توکا زر نگار ء دیم به دین

هر بلوچن بی بی ء هست ما گهاری زانگین

می امتین ملک توکا یک گهار ء دیم ه دین

هر کسا یک مشکل ء بیت یک پ یک درد وار بین

می امتین ملک توکا درد وار ء دیم به دین

وشیانی وهد که کیتین ما ادا وش حال ء بین

می امتین ملک توکا وشین حالء دیم به دین

گن مصیبت جفاهان ما ادا بین سازگار

می امتین ملک توکا سازگار ء دیم به دین

یک ء دگر حبران یک پ یک گوش کنین

می امتین ملک توکا یک گشوک ء دیم به دین

ما ادا پهک چو تپاکن، در چک دوستی کشتگن

می امتین ملک توکا یک کشوکی دیم به دین

تو مکن باسط وتا دور اش بلوچ ء ملت

چو مزور پر وت جفاه سهت سور علت

من دلا زانان اگر من دور به بان اش ملت

پر وتن زرتک  جفاه  سهت سور علت

نظرات 3 + ارسال نظر
واحد بخش ملکریسی سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 06:46 ب.ظ http://malekraisi.loxblog.com

ممنون ازاینکه ازسعدی بلوچستان نوشتی دلم میحواهد بیشتر از این استاد بشنوم

حمید یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:25 ب.ظ

با سلام بنده دانشجوی گمرک دانشگاه هرمزگان هستم .و میخوام ارشد تو هندوستان بخونم لطفا اگه اطلاعات در مورد دانشگاه ها و شرایط تحصیل در آنها درین برام ایمیل کنین .
ممنون
Hamid95homy@gmail.com

سارا چهارشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 02:46 ب.ظ

خوشحال شدم از دیدن شعر بلوچی زیبایی که سروده بودین انشاالله هنوز ادامه داشته باشه.. به بلوچ بودنم وهنرنمایی هر بلوچی افتخار میکنم.موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد